Автор: Тілікіна Наталія Валеріївна
Заступник директора з наукової роботи ДУ «Державний інститут сімейної та молодіжної політики»
Публікації автора на сайті:

Існує безліч трактувань поняття «навички». Узагальнюючи ці визначання, можна стверджувати, що: навички – це поєднання знань і вмінь, які отримані упродовж життя. Тобто, складовими навичок є знання (сукупність інформації з будь-якої галузі, набутих у процесі навчання, дослідження тощо) та вміння (здобута на основі досвіду і знань здатність робити щось належним чином).

15 липня у світі відзначають Всесвітній день навичок молоді. Тому вашій увазі пропонуємо статтю однієї нашої співробітниці, де проведено дослідження структури попиту та пропозиції навичок, які реалізуються молоддю на ринку праці України, проведено оцінку рівня володіння молоддю актуальними вміння та навичками, окреслено вікові відмінності у ступені володіння та затребуваності певних навичок, запропоновано заходи, щодо розширення можливостей збалансування попиту та пропозиції на навички на ринку праці.

ДУ «Державний інститут сімейної і молодіжної політики» провів опитування серед молодіжних працівників і фахівців, які працюють з молоддю, методом онлайн-опитування шляхом самозаповнення онлайн-анкети у Google-формі. Метою дослідження є аналіз ситуації щодо використання молодіжними працівниками онлайн-платформ та інтернет-ресурсів для здійснення молодіжної роботи.

Посібник стане у нагоді молодіжним працівникам і фахівцям, які працюють з дітьми і молоддю, у їхній роботі щодо забезпечення безпечного і корисного інтернет-простору, при налагодженні контактів з дітьми і молоддю через різні інтернет-ресурси, при створенні цікавого та важливого для молодої людини інтернет-контенту та пошуку шляхів підвищення цифрових навичок і компетенцій в молодіжній роботі.

У посібнику узагальнено визначення поняття «цифрова молодіжна робота», представлено складові цифрової молодіжної роботи, виокремлено типи цифрових інструментів та активностей, принципи і функції цифрової молодіжної роботи, визначено цифрові навички дітей і молоді та спеціалістів з молодіжної роботи, складено перелік цифрових компетенцій для спеціалістів з молодіжної роботи. Запропоновано перелік інструментів та активностей, які можуть бути використані при організації цифрової молодіжної роботи або окремих її заходів.

Запропоновані матеріали можуть бути використані для підготовки аналітичних та інформаційних матеріалів з молодіжної тематики; розробки навчальних та тренінгових з програм підвищення професійних компетенцій фахівців молодіжної сфери; впровадження нових лекційних курсів, спецкурсів з питань розвитку молодіжної роботи для студентів закладів вищої освіти.