Бібліотека

У посібнику узагальнено визначення поняття «цифрова молодіжна робота», представлено складові цифрової молодіжної роботи, виокремлено типи цифрових інструментів та активностей, принципи і функції цифрової молодіжної роботи, визначено цифрові навички дітей і молоді та спеціалістів з молодіжної роботи, складено перелік цифрових компетенцій для спеціалістів з молодіжної роботи. Запропоновано перелік інструментів та активностей, які можуть бути використані при організації цифрової молодіжної роботи або окремих її заходів.

Державний інститут сімейної та молодіжної політики та ГО «Інститут молоді» провели онлайн-опитування щодо забезпечення прав і свобод громадян в Україні. Опитування здійснено способом самозаповнення онлайн-анкети у Google-формі. Посилання на анкету було розповсюджене через офіційний сайт, соціальні мережі та інші доступні онлайн-ресурси. За час проведення дослідження з 18 лютого по 8 березня 2020 року отримано відповіді від 259 респондентів.

Запропоновані матеріали можуть бути використані для підготовки аналітичних та інформаційних матеріалів з молодіжної тематики; розробки навчальних та тренінгових з програм підвищення професійних компетенцій фахівців молодіжної сфери; впровадження нових лекційних курсів, спецкурсів з питань розвитку молодіжної роботи для студентів закладів вищої освіти.

В епоху інформаційного суспільства, поряд із традиційними засобами виховання, дедалі привабливим для науковців і практиків є виховний потенціал інформаційно-комунікаційних технологій (далі – ІКТ). У науковому середовищі словосполучення «інформаційно-комунікаційні технології» несе смислове навантаження, яке тотожне процесу систематизації методів, виробничих процесів і програмно-технічних засобів, інтегрованих з метою збирання, обробки, зберігання, розповсюдження, відображення і використання інформації в інтересах її користувачів.

З метою окреслення основних складових компетентностей фахівців сфери національно-патріотичного виховання та дослідження самооцінки щодо їх сформованості Державним інститутом сімейної та молодіжної політики було проведено онлайн-опитування працівників структурних підрозділів обласних, районних державних адміністрацій, представників громадських організацій даного спрямування та інших зацікавлених осіб, що відповідають за напрямок національно-патріотичного виховання.

У методичних матеріалах обґрунтовано провідну роль молодіжних центрів в організації практичної роботи з молоддю та об’єднання суспільно активної молоді на рівні територіальних громад. За результатами аналізу міжнародних та українських кращих практик організації роботи молодіжних центрів сформульовано перспективні напрями їхньої роботи, основні етапи створення та організації діяльності молодіжного центру, складові кожного із етапів та умови їхнього ефективного впровадження.